vineri, 16 decembrie 2011

NU MI-E BINE DOAMNE, CE SĂ MĂ FAC ?

Mergeam pe stradă. Era soare.
Am întâlnit un poştaş cu geanta burduşită
de ziare, reviste şi scrisori.
Era rumen în obraji şi avea bicicletă.
Am vrut să mă fac poştaş !
Lângă farmacie, o ţigancă tânără şi soioasă
vindea narcise, lalele, zambile şi liliac.
Am vrut să mă fac albină!
În dreptul spitalului judeţean, din ambulanţă,
doi zdrahoni au scos pe targă o femeie
bătrână. Avea năframă, privirea pierdută
şi strângea în mâna dreaptă o batistă.
Brusc, am vrut să mă fac Bunica.
Şi s-o mai nasc încă o dată pe Mama !
Am intrat în librărie. Am răsfoit o grămadă
de cărţi. Mi-am cumpărat una de versuri.
Am vrut să mă fac Paul Vinicius !
La întoarcerea spre casă, un păianjen
mititel mi-a tăiat calea.
Era grăbit şi părea foarte tandru.
Am vrut să mă fac păianjen femelă!
Pe urmă am vrut să mă fac iarbă.
Pe urmă am vrut să mă fac păpădie.
Pe urmă am vrut să mă fac nor.
Am intrat la “Boema”. Am luat un Cola
şi o sută de vodcă.
M-am făcut praştie !


2 comentarii: